A Hatha jóga foglalkozások menete:
-ráhangolódás a jóga gyakorlására
-rövid bemelegítő gyakorlatok
-a jóga ászanák megtanulása és gyakorlása
-a foglalkozás utolsó 20-25 perce jóga nidra ( tudatos alvás)- relaxáció
 
A HATHA szóban a HA szó Napot jelent, a THA pedig Holdat. A nap és a hold , a yang és a yin az energiát szimbolizálják. Mindkét energia egymás ellentéte, mégis egymást kiegészítve törekszenek az egyensúlyi állapot elérésére. A Hatha jóga célja tehát, hogy a gyakorlás által egyensúlyt találjunk a bennünk lévő aktiv és passzív energia ereje között. 
Lassú mozdulatokkal és rövid pózkitartásokkal végzett gyakorlatok, mely fiatalok és idősebbek számára egyaránt elsajátíthatóak. 
 
A jóga testtartásai: álló, ülő, fekvő és fordított helyzetek. A testtartások befolyásolják , ill. segítik az energiaáramlást és a vérkeringést, szabályozzák a vér oxigén anyagcseréjét, harmonizálják az elmeműködést és erősítik az immunrendszert.
 
A légzés fontossága: a légző gyakorlatok fokozzák a tüdő kapacitását, tisztítják az energiavezetékeket, a szerveket. Irányítják az energiát, kiegyensúlyozzák az idegrendszert. A teljes
jógalégzés megtanulása.
 
A táplálkozás: a jóga gyakorlása és a táplálkozás összefüggései.
 
Jóga nidra ( relaxáció): a testérzetek tanulása,irányított figyelem a test különböző részeire. Az egész test ellazítása, hogy az öngyógyító folyamatok akadálytalanul működhessenek.
 
A koncentráció: megszünteti a figyelem szétszóródását, növeli az elme erejét. Hatékonyabb probléma megoldás, több jelenlét az életünkben. A pozitív gondolatok megerősítése. A légzés- mozgás- és figyelem hármas egysége.